5490 sayılı Nüfus Hizmetleri Kanununda 14/01/2016 tarihinde yapılan değişiklik ile Türkiye Cumhuriyeti Kimlik Kartı uygulamasına 02/01/2017 tarihinden itibaren ilimizde de geçilmiştir. Kimlik kartı başvurusu ülkemiz genelinde olduğu gibi ilimizde de vatandaşlarımız tarafından, Genel Müdürlük web portalı (https://ekimlikrandevu.nvi.gov.tr) üzerinden ya da Çağrı Merkezi (199) aracılığıyla randevu alınarak veya randevusuz olarak ikamet edilen en yakın nüfus müdürlüğüne yapılacaktır.

 Kimlik kartı başvurusu; nüfus cüzdanı, uluslararası aile cüzdanı, pasaport, sürücü belgesi, memur cüzdanı, avukat kimlik kartı, basın kartı veya muhtarlıkça düzenlenmiş talep belgesi gibi kimlik belgesi yerine geçen fotoğraflı belge ve bir adet son altı ay içerisinde çekilmiş biyometrik fotoğraf ile yapılacaktır.

 2017 yılı kimlik kartı bedeli; değiştirme nedeniyle düzenlenen kimlik kartı için 16 TL dir. Kimlik kartı bedeli başvuru sırasında peşin olarak tahsil edilecektir.

 30 gün içinde bildirilen doğum olaylarına ilişkin olarak kimlik kartı başvurusunda bulunulması durumunda herhangi bir bedel alınmayacaktır.

 Kimlik kartını aldıktan sonra kaybedilmesi halinde kimlik kartı bedeli 32 TL dir.

 Kimlik kartının kaybedilmesi veya çalınması durumunda Çağrı Merkezi (199) veya nüfus müdürlüğüne bildirilmesi gerekmekte olup, kayıp ve çalıntı bildirimi yapıldıktan sonra kimlik kartı iptal edilecektir.

 Kullanılmakta olan nüfus cüzdanları yeni kimlik kartı alınıncaya kadar geçerli olacaktır.

 

 Kamuoyuna saygıyla duyurulur.